1. Sprawdź dostępność leku na stronach: www.ktomalek.pl, www.gdziepolek.pl
2. Zadzwoń pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta: 800 190 590.
Kiedy usłyszysz powitanie wybierz na klawiaturze 1, a następnie 0. Połączysz się z konsultantem, który powie Ci, w której aptece jest Twój lek i poda Ci do niej telefon. Zadzwoń do apteki, zanim pójdziesz po lek, bo ktoś może go wcześniej wykupić.
Szczegóły: https://pacjent.gov.pl/szukam-leku
3. Tu znajdziesz dane teleadresowe wszystkich aptek zarejestrowanych na terytorium kraju:
https://rejestry.ezdrowie.gov.pl/ra/search/public
4. Zadzwoń do Wojewódzkiego Inspektoratu Farmaceutycznego, gdzie uzyskasz dane dotyczące bieżącego stanu dostępnych leków w aptekach całego województwa.
Tu lista z całej Polski: https://www.gov.pl/web/gif/dane-kontaktowe-wif
5. Zadzwoń do Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego, gdzie uzyskasz dane dotyczące bieżącego stanu dostępnych leków w hurtowniach oraz prognozy planowanych dostaw.
Kontakt: 22 635 99 66, w dni robocze od 8:15 do 16:15.
6. Pytaj w aptekach o zamienniki leku, także o te w innych dawkach.
7. Wszelkie trudności z wykupieniem leku zgłaszaj do lekarza prowadzącego, poprzez rejestrację poradni (bez umawiania wizyty).
8. Ważność recepty możesz przedłużyć u dowolnego lekarza.
9. Poproś lekarza o wystawienie oddzielnych recept na każde opakowanie leku, aby móc je realizować w różnych aptekach.
10. Poproś lekarza prowadzącego o złożenie wniosku na import docelowy leku z zagranicy.
11. Zadzwoń do jednej z większych sieciowych aptek i poproś o sprawdzenie dostępności leku we wszystkich aptekach tej sieci w Twojej okolicy. Skontaktuj się z apteką posiadającą lek i dokonaj jego rezerwacji.
12. Wyślij zapytanie o dostępność leku i o jego planowane dostawy bezpośrednio do producenta.
13. Śledź na Facebooku stronę Fundacja ADHD, gdzie na bieżąco informujemy o sytuacji dostępności leków i o naszych działaniach na rzecz poprawy powszechnego dostępu do leczenia.